Canva

‘Fleksibilnost’ proizvođača s električnim autima mogao bi biti opasan pristup za industriju

Prijelaz automobilske industrije s izgaranja na baterijsko napajanje pokazao se kao “grbav put”. Zbog smanjene potražnje za električnim autima proizvođači automobila su se okrenuli strategiji koju ” fleksibilnom”. Tvrtke se nastoje pozicionirati tako da zadovolje potražnju za električnim vozilima, a da pritom još uvijek mogu usporiti njihovu prodaju i razvoj ako se tržište više okrene prema hibridima ili motorima na fosilna goriva. I dok je dobar za njihovu blisku budućnost, ovaj bi pristup mogao rezultirati nekim prilično nepovoljnim dugoročnim posljedicama za njihovu stabilnost, tvrdi se u novom tekstu Automotive Newsa.

U prvom planu je iskorištenost kapaciteta tvornice – u osnovi, kako najbolje iskoristiti tvornice koje ti proizvođači automobila imaju za proizvodnju prave količine pravih proizvoda. Optimalna iskorištenost pogona je oko 80 posto, iako proizvođači automobila u SAD-u trenutno rade s prosječnom iskorištenošću od oko 70 posto prema GlobalData. Međutim, dok se proizvođači automobila ne mogu striktno odlučiti za izradu vozila s pogonom na izgaranje ili s baterijama, očekuje se da će iskorištenost još više pasti.

LeapMotor

GlobalData sugerira da bi do 2030. godine proizvođači automobila koji koriste ovaj fleksibilni pristup mogli imati iskorištenost tvornica ispod 60 posto. Očekuje se da će taj broj nastaviti padati do 2035. godine.

Michael Robinet, izvršni direktor automobilskog savjetovanja S&P Global Mobility, kaže da ga je to “nasmrt prestrašilo”: “Imate neke tvornice koje su označene kao samo tvornice električnih automobila, neke tvornice koje su samo označene kao samo tvornice klasičnih automobila, i neke koje mogu biti između”, rekao je Robinet u intervjuu za Automotive News. “U starom svijetu, vaša sposobnost pomicanja vozila naprijed-natrag između tvornica bila je puno lakša, ali kada prijeđete s unutarnjeg izgaranja na baterijska električna vozila, ta fleksibilnost stvarno postaje teška.”

Ipak, neće sve tvornice biti nedovoljno iskorištene. U stvari, od nekih se očekuje da rade s gotovo maksimalnim kapacitetom. Međutim, očekuje se pad kod proizvođača koji proizvode električne automobile samo da bi “zadovoljili formu”. A posljedice nedovoljno iskorištenog pogona mogle bi uključivati ​​otpuštanje radnika ili čak potpuno zatvaranje pogona, navodi se u članku.

Ne postoji kristalna kugla koja može predvidjeti kako će potrošači reagirati na promjenjivo tržište. Ali neizvjesnost o tome koliko brzo će industrija usvojiti elektrifikaciju izluđuje cijelu automobilsku industriju, od trgovaca do dobavljača i stoga je lako razumljiva njihova neodlučnost.