Canva

Troškovi baterija za električna vozila pali su 90 posto u 15 godina

Dva glavna pokretača masovne elektrifikacije su gustoća energije baterije i troškovi baterije, a oba faktora su se iznimno poboljšala u posljednjih 15 godina. Prema Uredu za tehnologiju vozila američkog Ministarstva energetike, prosječna cijena litij-ionske baterije za laka električna vozila smanjila se za 90 posto između 2008. i 2023. godine. U izračunu su cijene prilagođene tečaju dolara kako bi se eliminirao utjecaj inflacije.

Izvješće kaže da je kWh upotrebljivog kapaciteta baterije za električno vozilo koštao oko 139 dolara u 2023. godini, a čak 1415 dolara u 2008. godini. Procjena je izračunata za proizvodnju na razini od najmanje 100.000 baterijskih paketa godišnje.

Cijene baterija za električna vozila pale su za 50 posto u 2023. godini
Foto: Canva

Napredak je vrlo visok i značajno nadmašuje inflaciju, iako je bio najbrži u prvih nekoliko godina. Rečeno je da su tri glavna elementa omogućila smanjenje troškova baterija: poboljšanja u tehnologiji i kemiji baterija, poboljšanja u proizvodnji i jednostavno veći obujam proizvodnje.

Po tom izračunu ispada da bi potpuno novi paket baterija kapaciteta od 100 kWh trebao koštati 13.900 USD. Uzimajući u obzir cijenu od 35.000 do 40.000 dolara za automobil u SAD-u, to je još uvijek znatan dio cijene.

Pitanje je hoće li se cijena baterija i dalje značajno smanjivati ​​u nadolazećim godinama. Još uvijek se razvijaju nove tehnologije što bi moglo dodatno pojeftiniti baterije, a i recikliranje starih baterija bi u budućnosti moglo smanjiti proizvodne troškove za nove baterije.